Basenlerde selülit - ipuçları ve öneriler


BASENLERDEKİ SELÜLİTLERLE NASIL MÜCADELE EDİLİR?

Selülit kadınlar arasında çok yaygındır ve maalesef gizli bir tedavisi de yoktur, ancak kendi cildinizle daha barışık olmanıza yardımcı olmak için görünüşünü geliştirmenin yolları vardır.

SELÜLİT: GERÇEKLER

Selülit nedir, neden ortaya çıkar ve kim risk altında öğrenin

Selülit nedir ve neden kaynaklanır?

"Selülit, cildin altındaki yağ, bağ dokusuna itildiğinde oluşur. Üstündeki cildin çukurlaşmış ve engebeli görünmesine neden olan budur - bazı insanlar portakal kabuğuna benzediğini bile söylerler. Değişken derecelerde selülitler vardır, az belirginden çok ciddi boyutlara ve daha geniş alanlara yayılmış olanlara kadar değişiklik gösterir.

Her ne kadar selülit oluşumu doğal bir süreç olsa da, bir çok kadın görüntüsünü beğenmez ve ondan kurtulmak ya da en azından görünümünü en aza indirmek ister.

Bazen selülite neyin sebep olduğunu bilmek zordur, zira aşağıdakiler de dahil olmak üzere genellikle farklı faktörler söz konusudur:

  • Su kaybı
  • Sağlıksız beslenme
  • Yavaş metabolizma
  • Fiziksel olarak yeterince aktif olmama
  • Hormon seviyelerindeki değişiklikler
  • Yüksek vücut yağ oranına sahip olmak
  • Belli başlı genetik yapılar"

Selülitin gelişebileceği belli başlı bölgeler

Selülit en çok basen, alt kısım, alt karın ve kalça bölgelerinde görülür. Kilolu insanlar arasında daha yaygın olmakla birlikte, tüm vücut tipleri selülit geliştirebilir ve 10 kadından 9'u hayatlarının bir noktasında bunu deneyimleyecektir.

Kadınların erkeklere göre selülitle maruz kalma ihtimalleri daha yüksektir.

Kadınların kalçaları ve basenleri etrafında daha fazla yağ taşımaya meyilli olmaları nedeniyle erkeklerden daha çok selülite maruz kalmaktadırlar. Dahası, kadınlar daha az bağ dokusuna sahiptir ve bu da selülit gelişme ihtimalini arttırmaktadır

 

Kimler daha fazla selülit riski altında?

  • Kadınlar
  • Ailesinde selülit geçmişi olan insanlar
  • Hareketsiz bir yaşam tarzına sahip insanlar
  • Hamile kadınlar
  • Cildin elastikiyetini kaybetme eğilimi olduğu için yaşlı insanlar, 
  • Aşırı kilolu olan insanlar

 

Yaşam tarzınız selülitinizi nasıl etkileyebilir?

Birçok insan bunun farkında değildir ancak selülit aslında yaşam tarzına oldukça bağlıdır. Aktif bir kişi olmanız ve sağlıklı bir beslenme biçimine sahip olmanız, selülitlerinizin görünürlüğü üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir - ya da hiç sahip olup olmayacağınız üzerinde!

Düzenli olarak egzersiz yapmak ve sağlıklı beslenme, selülitin daha az farkedilebilir olmasını ve hatta bazı durumlarda önlenmesine yardımcı olabilirken, yüksek stresli bir yaşam tarzının selülit gelişimiyle ilişkili bileşikleri artırdığı kanıtlanmıştır.

Selülit görüntüsünü azaltmak için ipuçları

Selülitin sizi alt etmesine izin vermeyin - işte basenler ve diğer vücut kısımlarındaki selülit görünümünü azaltmak için bazı fikirler.

Basenlerde selülit görünümünüazaltmak için hangi ürünleri kullanabilirim?

Her ne kadar hiç kimse selüliti anında yok etmek için bir krem icat etmemiş olsa da, düzenli olarak nemlendirme ve peeling ile cildinize özen göstererek bunu daha az fark edilebilir hale getirebilirsiniz.

Vücut fırçası kullanarak haftada bir veya iki kez etkilenen bölgenin tamamen peelingini yapma, cilt hücrelerinin yenilenmesini teşvik eder ve selülit görünümünü oluşturan ölü hücrelerin temizlenmesini sağlar.

Ek olarak, NIVEA Pürüzsüzleştirici Vücut Losyonu gibi besleyici bir vücut nemlendiricisi kullanarak, cildin nemli tutulması, cildi pürüzsüz hale getirmenize yardımcı olur ve çukurları daha az fark edilebilir hale getirir.

Selülit görünümünü azaltmanın 4 kolay yolu

  • Dolaşımı artırmak için kuru vücut fırçası kullanın
  • Kendinizi ve cilt hücrelerinizi su kaybından korumak için bolcana su için
  • Rahatlayın - stresi azaltmanın selülit üzerinde etkisi olduğu kanıtlanmıştır
  • NIVEA Sıkılaştırıcı Selülit Jel-Krem gibi hücresel görünümünü hedefleyen bir ürünü kullanarak cildi pürüzsüzleştirin ve cilt tonunu eşitleyin- yalnızca iki hafta içinde sonuçları görün!
 

Sıkılaştırmaya yardımcı 5 egzersiz

Kalça köprüsü

Dizleriniz kırık vaziyette sırt üstü uzanın ve dizleriniz, kalçalarınız ve göğsünüz düz bir çizgi olacak şekilde kalçalarınızı yukarı kaldırın. Alt kısımdaki kaslarınızı sıkın ve aşağı indirip tekrarlamadan önce birkaç saniye tutun.

 

Sıkılaştırmaya yardımcı 5 egzersiz

Geriye hamle

Ayaklarınız kalça genişliğinde açık olacak şekilde durun ve her iki diziniz de 90 derece açıda olacak şekilde bir ayağınızla geriye hamle yapın. Birkaç saniye bu şekilde durun ve diğer bacağınızla aynı işlemi yapmadan önce başlangıç pozisyonuna dönün.

 

Sıkılaştırmaya yardımcı 5 egzersiz

Ayakta baldır kaldırma

Her iki topuğunuz boşta olacak şekilde bir basamağa basın. Kendinizi ayaklarınızın üzerine kaldırın, birkaç saniye durun ve topuklarınız basamağın biraz altına denk gelene kadar aşağı bırakın. Bu hareketi tekrarlayın.

 

Sıkılaştırmaya yardımcı 5 egzersiz

Squat

Ayaklarınız kalça genişliğinde açık olacak şekilde durun ve kalçanız yere paralel olana kadar dizlerinizi bükün. Yavaşça kalkın ve bu hareketi tekrarlayın. Ekstra yoğunluk eklemek için, rahat hissettiğiniz bir ağırlığı seçin ve squat sırasında her elinizde bir ağırlık tutun.

 

Sıkılaştırmaya yardımcı 5 egzersiz

Step-up

Bir basamak veya bir bench kullanarak basamağı çıkın ve aynı bacak üzerine gelecek şekilde tekrar aşağıya inin. Bu hareketi tekrarlayın ve bacaklarınızı biraz daha zorlamak için ağırlık kullanmaktan çekinmeyin.

 

Masaj tam da selülitinizin ihtiyaç duyduğu şey olabilir

Selülitten etkilenen bölgelere şiddetli bir şekilde masaj yapmak kan dolaşımını artırmaya ve lenfatik sistemi de iyileştirmeye yardımcı olur. Bu, toksinleri atmaya ve etkilenen bölgedeki sıvı birikimini azaltmaya yardımcı olacaktır.

 

Diyet önemli: Selülit azalmasına yardımcı olabilecek beslenme tüyoları

Günde beş sebzenizi unutmayın!

Günlük olarak diyetinize en az beş meyve ve sebze katmak, cildinizi sağlıklı tutmak ve selülit görünümünü azaltmak için gereklidir.

 

Diyet önemli: Selülit azalmasına yardımcı olabilecek beslenme tüyoları

Yemek programına sadık kalın

Selülit ile mücadele etmeye çalışıyorsanız, düzenli yeme modeline uymanız hayati önem taşır. Bu beyninizi belirli zamanlarda yemek beklemek üzere eğitir ve yemekler arasında şekerli atıştırmalıklardan uzak durmanıza yardımcı olur.

 

Diyet önemli: Selülit azalmasına yardımcı olabilecek beslenme tüyoları

Tam tahıl her zaman daha iyidir

Tam tahıllı gıdalar daha uzun süre tok hissetmenizi sağlar ve vücudunuzdaki aşırı yağ miktarını azaltır. Bu da, uzun vadede selüliti çok daha az bir sorun haline getirecektir.

 

Diyet önemli: Selülit azalmasına yardımcı olabilecek beslenme tüyoları

Tuz alımını azaltın

Tuz alımınızı azaltmak, yağ hücrelerindeki fazla sıvının ortadan kaldırılmasını kolaylaştıracak ve selülit görünümünü önemli ölçüde azaltacaktır. İçtiğiniz suyun miktarını arttırmak da buna yardımcı olacaktır.

 

Diyet önemli: Selülit azalmasına yardımcı olabilecek beslenme tüyoları

Sağlıklı yağlar sizin için iyidir

Selülit görünümünü azaltmak istiyorsanız, yağ içeren tüm gıdalardan kaçınmayın. Zeytin, yağlı balıklar ve avokado gibi sağlıklı yağlar, aslında cildin nemini arttırır, daha dolgun hale getirir ve çukurları daha az görünür kılar.