NIVEA Tarihçesi - Üretimde 100 YIL

NIVEA TARİHÇESİ - ÜRETİMDE 100 YIL

 

100 yıl önce, NIVEA Creme ile modern cilt bakımını icat ettik. Günümüzde dünyanın her yerinden farklı cilt tiplerine sahip milyonlarca insan NIVEA markasına güveniyor. Araştırmacılarımızın farklı cilt tipleri ve kültür, cinsiyet ve yaş ile ortaya çıkan farklı bakım gereksinimleri üzerine yoğun bir şekilde çalışmalarının nedeni budur. Bu yaklaşım sayesinde, son birkaç on yılda deodorantlardan güneşten kremi ürünlerine sayısız yenilikçi cilt bakım ürünleri geliştirdik. Ürünlerimizin cildinize uygun olmasını sağlamak için dünya çapında 50'den fazla kurumla birlikte çalışıyoruz. Hamburg'daki merkezimizde, bu bölgelerde bulunan cilt tipleri ve iklim koşullarına yönelik araştırma yapmak adına Asya ve Latin Amerika için kendi laboratuvarlarımızı bile kurduk. Bunu bir gün dünyadaki herkesin NIVEA ürünlerine güvenebilmesi için yapıyoruz.

Her Şey Nasıl Başladı

NIVEA Creme'ın başarı öyküsü başlamadan önce tamamen farklı bir şey icat edilmek zorundaydı - Eucerit. Eucerit, bir emülgatör olarak görev yapar ve yağ ile suyun son derece ince ve kararlı bir karışım şekilde bir araya gelmesini sağlar. Neyse ki, Dr. Isaac Lifschütz 1911'de bu tamamen yeni emülgatörü geliştirmiştir. Dermatolog Profesör Paul Gerson Unna, Dr. Lifschütz'in bu alandaki uzmanlık bilgisine hayran kaldı ve Beiersdorf'un kimyageri ve kurucu ortağı Dr. Oscar Troplowitz ile onu tanıştırdı. Dr. Oscar Troplowitz, yağ içinde su emülsiyonunun bir kozmetik cilt kremi için mükemmel bir baz oluşturacağını fark etti. Artık tek gereken bir isimdi. Ve bir isim bulmak için, Dr. Troplowitz'in kremin kendisinden daha uzağa bakması gerekmiyordu. Emülsiyon bittikten sonra, kar beyaz rengi oldu. NIVEA ismi Latince "nix, nivis" sözcüklerinden gelir ve "kar" anlamındadır. Tercüme edildiğinde, NIVEA kelimenin tam anlamıyla "kar beyazı" anlamına gelir.

NIVEA'NIN DÜNYAYA SUNULMASI

1911

Her şey, eczacı ve vizyon sahibi girişimci Dr. Oscar Troplowitz'in 1911'de, kimyager Dr. Isaac Lifschütz tarafından geliştirilen bir emülgatör olan Eucerit'teki potansiyeli fark etmesi ile başladı.

Eucerit, su ve yağın kararlı bir krem halinde bir araya getirilmesini mümkün kıldı ve ilk olarak tıpta kullanım için tasarlandı. Dermatolog Prof. Paul Gerson Unna, Dr. Lifschütz'in kendi alanında edindiği uzmanlığa hayran kalarak onu Dr. Troplowitz ile tanıştırdı. Dr. Troplowitz, yağ içinde su emülsiyonunun kozmetik bir cilt kremi için mükemmel bir baz oluşturacağını fark etti. Artık tek gereken bir isimdi.

Ve bir isim bulmak için, Dr. Troplowitz'in kremin kendisinden daha uzağa bakması gerekmiyordu. Kar-beyaz renginden esinlenerek, NIVEA ismini verdi: Latince nix (kar) ve nivis (kardan) kelimelerinden türeyen bir isim.

Sonunda, araştırma ve yaratıcılıkla dolu yıllar başarıyı yakalamıştı. Aralık 1911'de NIVEA piyasaya sürüldü. İlk cilt bakım kremi efsanemiz doğmuş oldu..

Troplowitz'in hedefi, başından beri, herkes için uygun olan yüksek kaliteli ürünler geliştirmekti. Dr. Troplowitz'in vizyonu, cildinizin neye ihtiyacı olursa olsun uzman bakım sağlayan NIVEA'nın geniş ürün yelpazesiyle devam etmiştir. Ve önümüzdeki 100 yıl boyunca devam edecek.  

1914

NIVEA, Eucerit olarak adlandırılan özel bir cilt bakım maddesi sayesinde, neredeyse doğduğumuz günden beri küreselleşiyor.

NIVEA'nın kurucu babalarından biri olan Dr. Isaac Lifschütz tarafından icat edilen Eucerit, bir cilt kreminin gün boyunca kararlı kalmasını sağlamıştır; bu da doğrudan 1911'de NIVEA Creme'nin yaratılmasına yol açmıştır. Bu, dünyanın her yerine kalite ve kararlılığını kaybetmeden ihraç edilebilen ilk cilt bakımı kremiydi.

NIVEA Creme ilk kez Hamburg'da piyasaya sürüldükten sadece üç yıl sonra, her kıtada satışa sunuldu ve NIVEA satışlarının neredeyse yarısı yurtdışından geldi. 1914 itibariyle, ürünlerimiz sadece Hamburg'da değil, aynı zamanda Buenos Aires, Kopenhag, Meksika, Moskova, New York, Paris ve Sydney'de de üretiliyordu.

O zamanlar, bu tür hızlı uluslararası genişleme cilt bakımı endüstrisinde duyulmamıştı. Yeniden keşfedilmemiş sulardaydık - ki bu da NIVEA'yı yeni piyasalara sunarken küçük de olsa bir yaratıcılık kullanmak zorunda olduğumuz anlamına geliyordu.

Mesela Güney Afrika'da tüm reklamlarımız bir değil üç dilde, yani İngilizce, Zulu ve Xhosa dillerinde olmalıydı. İngiliz halkının alüminyum kutuları ayakkabı cilasıyla ilişkilendirdiğini anladığımızda, İngiltere'de NIVEA Creme'in mavi teneke kutusunu plastik ambalajla değiştirmek durumunda kaldık.

Avusturya gibi soğuk ülkelerde ürünlerimizin cildi kar, rüzgar ve yağmurdan koruma yeteneğini ortaya koyduk. Bu arada, NIVEA Sun serisi ve sıcak iklim koşullarına daha uygun diğer ürünler Avustralya gibi ülkelerde çok daha fazla pazarlandı. Bütün bu uygulamalar bugüne kadar devam etmiştir.

Ayrıca, norm haline gelmeden çok önce farklı ülkelerdeki insanların cilt bakım ihtiyaçlarına göre özel ürünler üretmeye dikkat ettik. Örneğin, 1930'larda, Asya'da cildin rengini açan cilt bakım ürünleri çok büyük bir talep olduğunu gördük. Dolayısıyla, hemen başarı yakalayan NIVEA Whiteening Paste'i hazırladık. Şu anda bile, beyazlatıcı maddelere sahip NIVEA ürünleri, Asya'da en çok satan ürünlerimiz olmaya devam ediyor.

Bugün, NIVEA dünyanın en güvenilir markalarından biri. Ürünlerimiz, Avustralya taşralarının uzak köşelerinden Rocky Dağlarının yüksek tepelerine kadar her yerde mevcut. 

Ancak, ürünlerimizin satıldığı ülkelerdeki çoğu insan NIVEA'yı yerel bir marka olarak görüyor ve bu da, kesinlikle taraftarlarımızdan görmeyi umduğumuz en büyük iltifat. NIVEA'yı önümüzdeki 100 yıl ve ötesinde de size ve dünyadaki tüm insanlara sunmak için sabırsızlanıyoruz.

Her yaştan insan, boş zamanlarını açık havada daha fazla geçirdikçe, daha önceki ideal güzellik göstergesi olan açık renk ten ve hassasiyet, tamamen yeni bir görünüme evrildi. Taze, fit ve sağlıklı görünüm artık geçer yol olmuştu. Zaman, NIVEA'nın da değişmesi gerektiğine karar vereceğimiz kadar kararlı bir şekilde değişmişti. Ancak, yaratıcı ekibimiz ürün tasarımlarımızı değiştirmek için çok çalışırken, yeni reklamcılık kampanyamızın doğmasına neden olan şey şanslı bir karşılaşma idi. 

Reklamcılık Müdürümüz Juan Gregorio Clausen, Hamburg'ta dolaşırken, bir fotoğrafçının dükkanından geçti.  Pencereye asılı olan şey üç mutlu, sevimli, taze yüzlü genç kardeşlerin fotoğrafıydı: Rolf-Robert, Peter ve Wilhelm Wiethüchter. Juan, bu temiz ve sağlıklı aile imajının yeni NIVEA'nın özü ile mükemmel bir şekilde örtüştüğünü anında fark etti. Bu yüzden, çocukların ebeveynlerinden fotoğraf üzerindeki hakları aldıktan sonra, Wiethüchter'ler 1924'te yeni reklam yıldızımız oldular. Kampanya çok büyük bir hit oldu ve kardeşler, gittikleri her yere "Merhaba NIVEA!" çığlıklarıyla karşılandılar. Ve çocukların gördüğü tek ilgi değildi. 

Kampanyamız başladıktan kısa bir süre sonra, ülkenin dört bir yanından kızlardan gelen hayran mektuplarına boğulduk. "Gerçekten şirin olduğunuzu düşünüyoruz!" ve "Bizimle evlenmek istemediğiniz için üzgünüz, sizi çok seviyoruz!" gibi aşk dolu duygularla kaplıydı fotoğraf ve mektuplar. Kampanya öyle büyük bir başarıydı ki, NIVEA Çocuklarına kısa süre sonra NIVEA Kızları da katıldı.

 

 

İlk boyband

İlk boyband

NIVEA Kızları

NIVEA Kızları 1925

NIVEA Kızları


Bu nedenle, bir Berlin gazetesine ülke çapında üç NIVEA Kızı aradığımızı duyuran bir reklam verdiğimizde bu halkta büyük bir heyecan yarattı. Özellikle de çekici modeller değil, sıradan kızlar aradığımızdan:

"Kıvırcık harika güzeller, sosyetik veya genç bayanlar aramıyoruz. Doğal olarak oldukça sağlıklı ve temiz görünümlü sevimli kızlar arıyoruz."

Kuzey Almanya'nın Flensburg kentindeki bir genç anne, Bayan Fröhlich, reklamı gördü ve üç kızı Margot, Elfriede ve Hertha'nın mükemmel olacağına karar verdi. Babası onun planını duyunca, kızlarının "reklam kızı" olmasını istemediğini açıkça belirtti - bu yüzden anne de ona söylemeden başvurularını gönderdi!

Fröhlich kız kardeşleri yarışmayı kazanmak için 1.000'den fazla kız çocuğunu geride bıraktıklarından, kızları için bu bir şanstı. Ve tuhaf bir şekilde, ailemizin NIVEA'ya aşina olmadığı ortaya çıktı, çünkü ürünlerimizin mevcut olmadığı Samoa'dan Almanya'ya yeni taşınmışlardı.

Ne mutlu ki, Bay Fröhlich kızlarının NIVEA Kızları olma fikrine alıştı ve reklamlarımızda yıldız olarak oynamaya devam ettiler. Ve onlardan önceki NIVEA Çocukları gibi Fröhlich kardeşlerin de, nereye gitseler "Merhaba NIVEA!" çığlıklarıyla karşılanmaları çok sürmedi.
 

NIVEA GÜNEŞ,KUM VE CİLT BAKIMI

1958

1960'lara gelindiğinde, ekonomik refah ve otomobil sahipliği arttıkça, tatillerini deniz kıyısında geçiren insan sayısı giderek arttı ve plaj kültürü patladı. NIVEA, zamanının çoğunu güneşin altında geçiren insanlara yardım etmek için oradaydı.

"NIVEA karavanları", 1960'lı ve 70'li yıllarda uluslararası tatil beldelerinde yaygındı ve sahile NIVEA güneş koruma ürünü getiren herkese şimdi ikonik olan NIVEA toplarını verilirdi. Bu toplara olan talep o kadar fazlaydı ki bazen karavanlarımız sahile bile varamıyordu - oraya varana kadar soyuluyorlardı!

Bu arada, bilim insanlarının güneşe maruz kalma, cilt kanseri ve erken yaşlanma gibi cilt hasarları arasındaki bağlantıyı kurmaya başlamasının da zamanıydı. Bu keşifler, araştırmacılarımızı insanları bu etkilerden koruyacak ve güneşten güvenli bir şekilde yararlanmalarını kolaylaştıracak çığır açan ürünler geliştirmeye teşvik etti.

Geçtiğimiz on yıllar boyunca, buluşlar, aşağıdakileri içeren bir dizi cilt bakım yeniliğine yol açtı:

• SPF veya güneşten koruma faktörlü güneş kremleri
• Sprey güneş kremi 
• NIVEA Sun Visage serisi gibi nemlendirici güneş kremleri
• Çocuklar, bebekler ve hassas cilt için özel ürünler

Kuşkusuz plaj kültürü ve güneş ürünleri yıllar içinde değişti. Ancak NIVEA'nın hedefi her zaman aynıydı: her ne zaman ve nerede olursa olsun her yaştan insanın güneşin tadını çıkarmasına yardımcı olmak.

1963

1960'lara gelindiğinde, NIVEA topu büyük bir hit haline geldi ve bugüne kadar popülerliğini korudu. Yalnızca son 40 yılda 20 milyondan fazla top ürettik ve dünya genelinde insanlar bunu biliyor ve seviyor.

Tıpkı cilt bakım ürünlerimiz gibi, NIVEA topu bizi sevdiğimiz insanlarla daha da yakınlaştırıyor. İşte bu basit, şişirilebilir kauçuk oyuncak, onlarca yıldır en aktif ve en sade marka elçimizden biri olmuştur.

1975

"NIVEA karavanları", 1960'lı ve 70'li yıllarda uluslararası tatil beldelerinde yaygındı ve sahile NIVEA güneş koruma ürünü getiren herkese şimdi ikonik olan NIVEA toplarını verilirdi. Bu toplara olan talep o kadar fazlaydı ki bazen karavanlarımız sahile bile varamıyordu - oraya varana kadar soyuluyorlardı!

CİLT BAKIMINDA BİR DEVRİM

1986

Artık bir eczaneye girip erkek cilt bakım ürünleri görmek normal bir durum. Ancak 90 yıl önce, erkek cilt bakımı sabun ve sudan biraz daha fazlasını içeriyordu. Yine de daha fazla değilse bile, erkeklerin de kadınlar kadar cilt bakım ürünlerine ihtiyacı vardır. 

Piyasada belirgin bir açık vardı. Bu yüzden 1922'de, erkekler için ilk ürünümüz olan NIVEA Traş Sabunu'nu piyasaya sürdük ve birkaç yıl sonra da ilk tıraş köpüğümüz onu izledi. Bu ürünler erkeklere en sonunda aradıkları pürüzsüz tıraş deneyimini verdi. 

Ancak ele alınması gereken daha benzersiz ihtiyaçlar da vardı. Ve 1980'de, alkol içermeyen After Shave Balm piyasaya sürererek başka bir trend oluşturduk. İlk kez, erkekler için, daha da can yakmaktansa tıraş olmaktan kaynaklanan acıyı hafifleten ve rahatlatan uygun fiyatlı ve yaygın bir aftershave piyasaya sürüldü. Bu çok hızlı bir şekilde başarılı oldu ve erkek cilt bakımında bir devrime yol açtı.

Kanıtladığımız şey, erkeklerin aslında kendi ürünleri istedikleri ve bunlara ihtiyaç duyduğu idi. Ve 1986'da onlara isteklediklerini verdik. Artık erkekler eşlerine, kız kardeşlerine veya annelerine ait ürünleri kullanmak zorunda değillerdi. Artık, sadece kendileri için bir dizi cilt bakım ürünü içeren NIVEA Men'i kullanabiliyorlardı.

Kremlerden elektrikli tıraş makinelerine. Yağ kontrolünden yaşlanma karşıtı ürünlere. Yüz keselerinden vücut jellerine kadar. NIVEA Men serisi ürünler, ilk üretilen kavanozdaki tıraş sabunundan beri kat ve kat arttı. Ve erkeklerin cilt bakım ihtiyaçlarıyla birlikte gelişmeye devam edecek.

Dün ve Bugün

100 YIL boyunca, biz, herhangi bir kişi, erkek veya kadın ve tüm cilt tipleri için hiç kimse yapamadığı gibi, NIVEA'nın bu işi anladığını gösteren cilt bakım ürünleri ürettik.

Cildimiz rüzgarın esintisini, güneşin sıcaklığını ve sevdiğimiz insanlara dokunuşunu hissetmemize izin veriyor.

Cildimiz başkalarına nasıl hissettiğimizi gösterir. İltifat edilince kızarırız. Korktuğumuzda tüylerimiz diken diken olur. Ve cildimiz hiçbir zaman mutlu olduğumuzdakinden daha parlak olmaz.

NIVEA, cildi hiç kimsenin yapamadığı kadar iyi anlar. Bu nedenle, tam olarak ihtiyaç duyduğu bakımı sunarken, cildi temizleyen, besleyen ve koruyan ürünler üretiyoruz - bu ürünler yine de cildinizi pürüzsüz, esnek ve ışıltılı olarak muhafaza eden nazik ama etkili bir bakım sunuyor.

Ne yaparsanız yapın veya nerede yaşarsanız yaşayın, yaşam için daha iyi cilt bakımının keyfine bakmanıza yardımcı olmak için buradayız.

İster erkek olun ister kadın.

İster genç olun ister yaşlı.

İster açık tenli olun ister esmer.

İster yağlı bir cilde sahip olun ister kuru.

İster hassas bir cilde sahip olun ister normal.

Ya da bunların arası.

Tüm ciltlere bakım yapıyoruz.

Yaşam için.

1998

1998'de Q10 içeren ilk NIVEA kremi piyasaya çıktı ve etkisi ile çok başarılı oldu. Dr. Stäb'un söylediği gibi, "Q10 kremlerimizle yapılan bilimsel testler kırışıklıkların belirgin şekilde pürüzsüzleştiğini kanıtlamıştır." 20 yıl önce, NIVEA'nın önde gelen biyologlarından biri cilt bakım maddelerini araştırmaya başladı. Yaşlanan ciltte Q10 miktarının daha az olduğunu keşfetmesi, NIVEA Visage'ın yaratılmasına yol açtı.

Bugün, her birkaç saniyede bir, bir NIVEA Q10 ürünü satın alınıyor ve NIVEA Visage Kırışık Karşıtı Q10 Gündüz Kremi, en çok sattığımız kırışık önleyici kremlerden biri haline geldi. Şimdi, Q10 ile zenginleştirilmiş ürünler, NIVEA For Men'den NIVEA Sun'a kadar tüm ilgili kategorilerde bulunabiliyor. 

NIVEA Invisible Black and White Deodorant

Duşta Vücüt Kremi

2011/2014

NIVEA 100 yıl önce doğduğunda, araştırmamızın neredeyse tamamı sadece üç kişi tarafından gerçekleştiriliyordu: Dr. Oscar Troplowitz, Prof. Paul Gerson Unna ve Dr. Isaac Lifschütz.

Her şey bugünden daha farklı olamazdı. Şu anda 850'den fazla bilim insanı istihdam ediyoruz ve Hamburg'daki Cilt Araştırma Merkezi, dünyanın en gelişmiş cilt bakım kurumlarından biri olarak tanınıyor.

Araştırmadan Sorumlu Kurumsal Başkan Yardımcımız Dr. Horst Wenck, "Cilt araştırmaları her zaman başarı formülümüzün bir parçası olmuştur" diyor. "Nasıl geliştiğimize baktığınızda bu açık.

"İlk başarılarımızdan birisi, NIVEA Creme'in bazını oluşturan karar yağ - su emülsiyonu Eucerit'in geliştirilmesi olmuştur. Ve NIVEA Creme bizi modern cilt bakım çağına getirdi. "

Yıllar geçtikçe, araştırmaya olan düşkünlüğümüz, bugün çantada keklik olarak görülen cilt bakım gelişmelerine yol açtı. Cilt kremi, vücut losyonu, SPF güneş kremi, alkolsüz aftershave, pompalı sprey, olgun ciltler için cilt bakımı, Q10'li yaşlanma karşıtı ürünler - tüm bunlar ve daha fazlası NIVEA tarafından piyasaya sürüldü.

Ancak, böyle çığır açan ürünleri keşfedebilmeniz için önce, doğru soruları sormalısınız diyor Dr. Wenck.

"Bir taraftan tüketici tercihlerine inceliyoruz- insanların cilt bakım beklentileri ve ihtiyaçları neler? Öte yandan, cildi her açıdan araştırıyoruz. Bu yüzden cilt hakkında bildiklerimize dayanarak, soruyoruz: cildin doğal süreçlerini ne destekleyecek ya da hızlandıracak?

"Bu iki bakış açısının birleşimi, yeni ve gerçekten yenilikçi cilt bakım ürünleri yaratmamızı mümkün kılıyor."

Yeni bir ürünün geliştirilmesi, yıllar boyu araştırma gerektiren zorlu bir süreçtir. Çünkü hepimiz cildimiz konusunda kendimizi iyi hissettiren ürünler isterken, bireysel cilt bakım ihtiyaçlarımız cilt tipi, ırk, cinsiyet, yaş ve kültürümüzün yanı sıra yaşadığımız yer de dahil olmak üzere birçok faktöre göre belirlenir.

Bu nedenle, her NIVEA ürünü, satılmaya başlamadan önce, çok çeşitli koşullar altında, farklı insanlar üzerinde test edilir.

Bundan da ziyade, tüm ürünlerimiz bir güvenlik barajı ve etkinlik testlerini geçmelidir. Bir ürünün ne kadar kolay açılıp kapatılabildiği gibi küçük görünen ayrıntılar bile kapsamlı testlerle karşı karşıya kalır.

Her türlü hayvan testine karşı olduğumuz için, yaptığımız araştırmalar harika gönüllü deneklerimiz veya hücre kültürü testleri gibi ileri laboratuvar teknikleri kullanılarak gerçekleştirilir.

Dr Wenck'in dediği gibi, "İlk ürün fikrinden piyasaya sürülmesine kadar üç, beş veya daha fazla yıl geçebiliyor. İnsan kaliteden ödün vermez."

Dr Wenck'e göre, cilt bakımının geleceği "son 100 yılda olduğu kadar heyecan verici olacağını işaret ediyor". Cilt araştırmalarını bir sonraki boyuta taşıyacak yeni nesil aktif maddeler üzerinde çalışıyoruz".

Bir sonraki cilt bakımı keşfi ne olacak? Zaman gösterecek...